mandag den 21. juli 2008

Beaver - Springdale, Zion National Park

I dag blev vi som sædvanligt vækket af mobilen kl. 6.30, og efter et bad spiste vi morgenmad i lobbyen - den var jo gratis! Vi havde aftalt at køre fra motellet allerede kl. 8, da vi så ville være i Bryce Canyon i god tid, så vi fik hurtigt bilerne pakket efter morgenmaden.
Vi var fremme ved nationalparken kl. 9.30 - der er mulighed for at køre gratis med en shuttle bus i parken, men vi blev enige om at køre i bilerne i stedet, da vi så havde vand og mad med og slap for at vente på bussen. I Bryce Canyon har erosion og frostsprængninger skabt et landskab af bjergpiller, der kan ses fra forskellige udsigtspunkter. Vi besøgte tre punkter, hvorfra der der er nogle fantastiske udsigter ud over Bryce Canyon.
Vi spiste vores medbragte frokost i parken sammen med en del egern, der samlede det, vi tabte, op. På vej ud af Bryce Canyon var vi på shopping i souvenirbutikken - mor og Kirsten kan ikke gå forbi sådan én!
Vi fortsatte derefter turen mod Springdale lige uden for Zion National Park, hvor vi havde reserveret motelværelser. Faktisk kørte vi gennem nationalparken for at komme frem til motellet, og det var en rigtig spændende tur. Man kører meget tœt på klipperne, ind gennem mørke tunneler, og ad snoede veje - jeg følte det nœsten som om, vi kørte inde under klipperne. Selvom turen var ret kort, så tog det alligevel noget tid at køre fra Bryce Canyon til Zion - vejene i Zion hverken kan eller må man køre sœrligt hurtigt på - så vi var fremme ved motellet kl. 16.30. Vi har fået nogle gode store vœrelser, og der er faktisk udsigt til bjergene i Zion. Astrid og Sidsel har fået et vœrelse med en king size bed, så vi blev enige om at spise aftensmad hos dem. Da vi havde aftalt at komme tidligt afsted næste morgen, gik vi i seng omkring kl. 21.30.