fredag den 11. juli 2008

Davenport - Harlan

I dag vågede jeg først, da mobilen gav besked om, at klokken var 6.30, og da jeg var kommet til mig selv, gik jeg i bad. Morgenmaden blev indtaget i loungen - det lyder fint, men egentlig er det bare et område ved receptionen - og udvalget var noget større end det forrige motel, da der foruden cornflakes også var frugt, brød og vafler.
Efter morgenmaden pakkede vi kufferterne i bilerne og kørte mod Harlan. Det er en tur på ca. 430 km, så det varede nogle timer, inden vi nåede frem. Undervejs kørte vi forbi Hogdon Bridge, der ligger sydvest for Des Moines, og er kendt fra filmen "Broerne i Madison County", og vi spiste vores medbragte mad i skyggen under taget på den overdœkkede bro.
Vi fortsatte turen mod Harlan, og ca. 25 km før ankomst, var vi inde i byen Elk Horn, der kalder sig selv for en "Danish village". De går således op i alt, der har med Danmark at gøre. Vi var inde at kigge en gammel mølle, der er blevet flyttet fra Nørre Snede til Elk Horn i 1975. I afdelingen for souvenirs var der alt fra danske børnebøger, over t-shirts og keramik fra Royal Copenhagen til dansk ost. Det er en lidt underlig fornemmelse at opleve så meget dansk, når man er i udlandet.
Bagefter kørte vi til motellet, og det er nogle rigtig fine værelser. De er en del større, end vi har været vant til tidligere, og så er de ret billige - ca. 200 kr. pr. døgn for tre personer. Derefter var nogle af os ude at handle, mens andre købte take-away på Subway. Ved otte-tiden kørte mine forældre og jeg lidt rundt i Harlan, da min far har noget familie, der har boet her for omkring 100 år siden. Vi fandt faktisk en bygning, som min far har et gammelt billede af, så det var faktisk lidt sjovt. Inden sengetid sad vi og hyggede os udenfor - selv kl. 22 var der ca. 25° - det er dejligt.

Ingen kommentarer: